Odins gate, 0266 Oslo
ANNONSERING
Annonsering er ikke kun å starte en annonse på Facebook eller Google. Det krever så mye mer!

Hva er din utfordring med annonsering?

Se for deg dette. Du driver et firma som selger klær til både menn og damer. Du ønsker mer besøk i butikken. Dette fordi da kan du opprette personlig kontakt med kundene dine, og du tenker det vil hjelpe deg med å få flere lojale kunder. Du har annonsert med søkeord på Google, men det gir deg kun noen salg i nettbutikken din. Hva med å bruke Google og Facebook til å vise veibeskrivelse, telefonnummer og adresse? Men hvordan gjør du det? Vi har ikke fasiten på alt, men vi har erfaringen med annonsering som driver besøk til butikk og nettsiden. Det viktigste er å gjøre de rette tingene.

 

A

Annonsering

For å lykkes med annonsering på for eksempel Google eller Sosiale medier, er det viktigste at du har en strategi. En strategi for hva du skal annonsere, hva som er målet ditt med annonsene, hvem du skal treffe, hva du skal si og når du skal annonsere.

Veldig mange annonsører setter i gang kampanjer fordi de føler at de på være synlig. Men så blir ikke resultatene slik de forventet. Mange har også kanskje lest suksesshistorier fra andre som har solgt masse, men glemmer det viktigste: strategi og tid.

Det skal lønne seg for bedriften din å samarbeide med dyktige og engasjerte fagfolk, som kan annonsering. Men det holder ikke bare med det. Fagfolkene som skal annonsere for bedriten din må ha oversikt over annonsemarkedet. Vi har jobbet med annonsering for bedrifter i en årrekke og vår erfaring vil gi deg god effekt på annonsene dine. Ta kontakt med en av våre eksperter for å få vite mer.

Dette kan vi hjelpe dere med;

  • Facebook annonsering
  • Instagram annonsering
  • Google annonsering
  • Snapchat annonsering
  • LinkedIn annonsering
  • Programmatisk annonsering
  • Radio annonsering
  • Banner annonsering
Annonsering
Strategi
Analyse
Testing
Forbedring

Facebook annonsering

Bedriften din har vel en bedriftsside på Facebook? De fleste forbrukere forventer å finne en bedrift de ønsker å ta kontakt med på Facebook. Opplever de at de ikke finner deg her, vil du oppleves som usynlig.

Siden mange av oss bruker store deler av hverdag og helg på sosiale medier, bør også Facebook annonsering være endel av din markedsstrategi. Dette kommer naturligvis an på om målgruppen din er å finne på Facebook.

Hvordan når du best ut til de gjennom annonser på Facebook?

For å ha best effekt av annonsering her, må du starte med å vite hvem målgruppen din er. Hva er det som fungerer best for de? Hvilket budskap bør du bruke for å engasjere de? Hvor befinner de seg? Hvilke interesser har de?

Med Facebook annonsering kan du nå ut til de aller fleste mennesker. Facebook har et god tilrettelagt annonseformat og du kan velge mellom dynamiske annonser og tilbuds annonser.

Det viktigste er at du har definert målgruppen din, innholdet og at det du viser frem er godt gjennomtenkt. Og i tillegg at det er lett for målgruppen å forstå hvordan de kan kontakte deg. Kontakt oss for å avtale et møte med en av våre eksperter..

Google annonsering

93% av alle søk etter en vare eller tjeneste i Norge blir gjort på Google. Dette er grunnen til at det er et smart sted for bedriften din å investere i annonsering på Google. Men hvordan skal du klare å komme frem med dine annonser?

Vi har arbeidet med annonsering på Google i flere år. Vi har feilet, lært og rettet opp. Dette har gjort at vi har erfaringen du trenger for å at du skal få en god effekt på Google annonsering. Vi tar på oss jobben med å finne riktige søkeord, lage annonsetekster, strukturere annonsene og justere på det som er nødvendig. Det viktigste for deg bør være å bruke din verdifulle tid på det du selv er god på, slik at vi kan bruke vår tid på det vi er gode på.

Kostnadseffektivt

Annonsering på Google er en kostnadseffektiv måte å nå ut til både eksisterende og nye kunder. Men hvordan skal du få til gode resultater hvis du ikke er sikker på hvordan du bør jobbe med det?

For det første må nettsiden din være mottakelig for kunden. Dvs at innholdet på siden som potensielle kunder kommer til, gå gi det han eller hun forventer å finne.

Den potensielle kunden må tenke: “der fant jeg det jeg lette etter”. Deretter må du vite hvilke søkeord og søkefraser de mest sannsynlig vil bruke når de søker. Dette er ikke nødvendigvis det du selv tror.

For å kunne lykkes med Google annonsering er det viktig å gjøre research på hvilke søkeord som blir mest brukt, hvor mye disse koster, og hvor stor konkurranse det er på disse søkeordene.

Snapchat Annonsering

Snapchat annonsering har blitt mer brukt den siste tiden. Det er i dag ca 2,5 millioner registrert bruker på Snapchat. Plattformen egner seg godt for å kreative løsninger for å bygge merkevare og spre merkebudskap. Vi kan bruke Snapchat sitt annonseplattform til å skape innhold som kombinerer video, bilde og lyd. Dette bør derfor være en del av bedriften din sin markedsstrategi.

I dagens medielandskap blir det stadig mer utfordrende å fange forbrukernes oppmerksomhet. Vi blir eksponert både bevisst og ubevist med informasjon og reklame fra aktører.

Hvordan?

Da er det lett å ignorere budskapet. Dette får en konsekvens for annonsører. Men med Snapchat annonsering kan du være kreativ og forsøke å påvirke målgruppen med skreddersydde løsninger.

Primært er brukerene av Snapchat de unge, men bruken blant eldre målgrupper er økende. For at du som annonsør skal ha effekt av Snapchat annonsering, er det en del viktige ting som bør være på plass.

Det er riktig annonseformat, nettsider og landingsside som matcher det brukerene forventer, kreativt innhold og det bør være lagt opp til et tydelig call-to-action.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

LinkedIn annonsering

Gjennom LinkedIn kan du idag nå frem til over 1,3 millioner personer i Norge. De fleste av disse er yrkesaktive. Annonsering i LinkedIn passer veldig godt for bedrifter som skal rekruttere nye ansatte eller som jobber B2B.

Det mest verdifulle med LinkedIn er muligheten til å knytte et profesjonelt nettverk.

Som markedsføringsplattform kan det øke besøkstrafikken til bloggen eller hjemmesiden din.

Marketing Solutions er en annonseplattform som gir deg muligheten til å bruke LinkeinIn annonsering på verdens største profesjonelle nettverk.

Dette åpner for muligheten til å direkte annonsere høyst relevant innhold til personer i markedet du jobber, samt analysere resultater på samme måte som Facebook og Google.

Programmatisk annonsering

Programmatisk annonsering er en økende trend innen annonsering på nett. Fordelen er at det er en rimeligere måte å annonsere på, enn ved kjøp av direkte annonseplasser hos de ulike mediene som f.eks. VG, Aftenposten, Finn etc. Dessuten kan man få en ganske stor spredning i ønskede kanaler og formater.

En av fordelene ved programmatisk annonsering er den økte treffsikkerheten og derav en høyere CPM (kost per tusene visning/impressions), ved at du annonserer mot brukere som har gjort alle de tingene du ønsker i forkant (segmentering) og du vil derfor få mer igjen per annonsekrone investert.

Fordeler med programmatic:
  • Øk kvaliteten på trafikken

    Ved å kun betale for å vise annonsene dine til dem som matcher kriteriene til dine ideelle kunder, vil du øke sannsynligheten for at de klikker på den og konverterer. Som nevnt vil du nok ikke få lavere CPM, men du vil oppnå en bedre konverterings- og klikkrate, og pris per lead vil bli lavere.

  • Mindre tidkrevende annonsekjøp

    RTB sørger for at kjøp og visninger foregår i sanntid – helt automatisert – uten behov for dialog og forhandling med annonseselgere i de enkelte mediene. (NB: Skal du gjøre dette selv, må du imidlertid investere tid i å sette deg inn i hvordan DSP-programvaren fungerer.)

  • Mer kontroll på mediekjøpene dine

    Det er vanlig at annonsenettverk tilbyr en form for frekvenskontroll på annonsevisningene de selger deg. Frekvenskontroll betyr at du setter en grense for hvor mange ganger en bruker skal se annonsen din. La oss si at denne er satt til 20 visninger. Hvis du kjøper nettannonsene på den tradisjonelle måten, fra et utvalg ulike leverandører, vil du kunne få et overlapp som betyr at annonsen kanskje vises 30-40 ganger til samme person. Med programmatic har du en samlet frekvenskontroll (frekvenscap) på tvers av alle annonsenettverkene.

Radio annonsering

På radio får du eksponert og repetert reklamebudskapet ditt til potensielle kunder når de minst venter det – men kanskje også i en situasjon der de er spesielt mottakelige. Radioreklame er påtrengende.

Mange medieeksperter anser derfor radioreklame som den ideelle plattform til å gi folk et budskap de ikke har bedt om å få. Mesteparten av det som kommer ut av høyttaleren blir hørt av lytteren – ikke nødvendigvis lagt merke til, men hørt. Og når du skal bygge en merkevare er det du som må finne frem til kundene. De finner ikke deg uten videre.

adioreklame brukes hovedsaklig til to ting:

  • Bygge opp kjennskap til en merkevare – et produkt, en butikk eller en tjeneste.
  • Utløse salg – enten ved at kunden oppsøker butikken eller responderer direkte ved å ringe, sende en SMS eller oppsøke en nettside.
VÅR PROSESS
1. Innsikt og Strategi

For å hjelpe bedriften din med utfordringene, må vi først kartlegge og få innsikt i de faktiske utfordringene i bedriften. Da kan vi også lage det beste strategien for å nå dine mål

2. Annonsering

Når vi har den riktige strategien på plass, og målgruppen er klar, får vi startet med annonsering. Dette er en kontinuerlig jobb, og forsterkes av analyse og optimalisering for å bedre resultatet.

3. Analyse og forbedring

Vi analyserer kampanjen underveis, for å avdekke forbedringspotensialet. Vi fortsetter å bruke det som fungerte, og fornye og forbedre det som ikke fungerte. Dette er en kontinuerlig prosess.

google-site-verification: googled443dbf839a611b5.html
Personvern Preferanser
Når du besøker vår nettside, kan det hende at det lagres informasjon gjennom nettleseren, gjennom et spesifikt tjeneste, vanligvis informasjonskapsler. Her kan du endre dine preferanser. Vennligst husk at ved å blokkere noen typer informasjonskapsler, kan det ha innvirkning på opplevelsen av vår nettside og tjenestene vi tilbyr.