Odins gate, 0266 Oslo
Strategi
Med en god strategi til grunn, vil annonsering og utvikling få bedre resultater.

Har bedriften deres en gjennomtenkt strategi?

Du har fått ansvaret for annonseringen til bedriften du jobber i. Målet til daglig leder, styret og eiere er at dere må øke omsetningen og bruke mindre penger. Sammen høres disse ordene vonde ut hvis man har lite eller ingen erfaring med å velge en god strategi for hvordan bedriften skal bli mer synlig for. 

La oss si at du setter i gang annonser på Facebook ved at du fremmer et innlegg (et bilde og en tekst) dere har lagt ut på bedriftens Facebook side. Men der er kun de ansatte i bedriften som liker og deler innlegget. Kanskje kommer det også likes fra ukjente, men det skjer ikke mer enn det. 

Det er viktig at dere har en strategi bak all annonsering dere gjør, dette er alt fra  forretnings mål, målgrupper, produksjon, implementering og publisering. Vi legger strategi til grunn i all annonsering vi gjør. Ta kontakt med en av våre rådgivere.

A

Hvorfor er det viktig med en strategi?

I en hverdag der trender endrer seg raskere enn tidligere, er det viktig å velge riktig strategi før annonseringen. Dette er avgjørende for at du skal lykkes på nett. Vi vet at det er tidkrevende å sette seg inn i alle trender. Og alle har heller ikke interessen som kreves for å forstå disse trendene.

Kloke hoder tenker best

Våre kloke hoder tenker først og fremst på din kunde når vi skal legge riktig strategi for annonseringen, og nå målsetningene dine. Når dine potensielle kunder kommer til deg, vil du se lønnsomheten i å samarbeide med oss.

5 steg til en god strategi?
  • Formål
  • Forretningsmål
  • Målgruppe
  • Organisering og implementering
  • Produksjon og publisering

Erfaring

For Affect Performance er det viktig at vi ikke starter annonseringen før vi har en klar og tydelig strategi for hva vi skal gjøre. Vi starter alltid med innsikt i bedriftens utfordringer, og hvor skoen trykker mest. Vi har lang erfaring med å lage riktige og effektive strategier for bedrifter.

Markedsstrategi:
“Markedsføring uten en strategi, blir som å legge ut på en kjøretur med halv tank, uten å ha med bankkortet” 

Markedsstrategi

Alle mennesker har en daglig rutine som gjør at han eller hun vet hvordan hodet skal organiseres. Først våkner du, du pusser tennene, du kler på deg og så videre. Så lenge du har en plan over dagen, føler du deg mer organisert og effektiv. Bedrifter trenger en plan eller en stategi, på lik linje som vanglige mennesker gjør. I det lange løp er en slik plan det samme som en strategi. En markeds strategi er vitalt for alle bedrifter og selskap som selger produkter eller tjenester

Så hva er en markedsstrategi?

I følge definisjonen er markeds strategi en landsiktig, fremtidsrettet tilnærming til panlegging med det grunnleggende måletå oppnå et bærekraftig konkurransefortrinn. Og hvorfor trenger vi en markeds strategi  og hvilke fordeler kan du få ved å lage en effektiv en?

Tydelige retningslinjer

Den første og den viktigste rollen til en bærekraftig markedsførings strategi er at den setter klare oppgaver og mål. Den koordinerer ansatte mot et mål som en virksomhet har som mål for å å oppnå på et bestemt tidspunkt. Hvordan øke trafikken til nettstedet ditt? Hvordan selge dette eller det produktet? Hvilke metoder og oppgaver å ta med i arbeidsflyten for å oppnå det ønsket resultatet? For å svare på alle disse spørsmålene trenger du en fokusert tilnærming angående målet ditt. Du trenger trinnvise instruksjoner om hva du skal gjøre. Her er din markedsføringsstrategi det viktigste verktøyet for å svare på spørsmålene. Det vil tegne retningslinjene for handlinger som er nødvendige for å utføre oppgavene.

Roller

Det er gjort enormt mye arbeid, men likevel, ingen fremgang?  Da trenger du en markedsførings strategi! Med en god markedsførings strategi vil du kunne dele opp hele arbeidet i små håndterbare oppgaver, og hva som er viktigere. Du ha visse oppgaver knyttet til hver enkelt ansatt. På denne måten vil hver ansatt ha en unik rolle i utførelsen av oppgaven. En slik strategi vil doble effekten av produksjonen, da ansatte vil ha en økt ansvarsfølelse og vil være mer villige til å prestere på sitt beste.

Konkurranse

Bedriften din har ikke en strategi? Da er konkurrentene klare til ta markedsandeler fra deg! Til tross for den raske teknologiske veksten og utviklingen, har dette århundret også  ført til en krise av ideer og innovasjoner. Det er veldig vanskelig å finne opp noe nytt, for det ser ut til at enhver interessant idé og konsept allerede er blitt realisert. Så hvis du introduserer noe nytt eller unikt, må du kjempe for den såkalte “forfatterens rett” uansett det er et klesplagg, eller en tjeneste.
“Drastiske tider krever drastiske tiltak”, er det noe som heter. Faktisk vil konkurrenter gjøre alt for å ta markedsandeler fra deg. Hva trenger du? Du trenger en strategi mot konkurrenter! Et tydelig veikart over hva du skal gjøre og hvordan du kan sikre din bedrifts fremtid.

Forstå kundene bedre

Markedsføringsstrategi hjelper deg også med å bestemme målgruppen. Markeds segmentering er avgjørende for å nettopp etablere et relevant publikum for bedriften. For å tilfredsstille kundenes behov, må du forstå hva de virkelig trenger. Analytiske verktøy skildrer bare den tekniske delen av saken, og ikke den emosjonelle. For eksempel gir Google Analytics eller andre lignende verktøy deg en grei informasjon om trafikken din. Men de formidler ikke følelser og holdning til kunden.

Tilstrekkelige ressurser

Markedsførings strategi er et opplegg, en plan. Det er en trinnvis plan for budsjetter, menneskelige ressurser, tilgjengelig utstyr og handlinger som er nødvendige for å implementere for å oppfylle budsjettkrav. Uten en klar plan vil du ikke kunne bruke ressursene dine effektivt. Derfor er en markedsførings strategi også et verktøy for tilstrekkelig tildeling av ressurser.

Profesjonell virksomhet

Muligheten til å la kundene finne produktene og tjenestene dine er viktig, fordi det formidler en klar beskjed til kundene dine: du er der for å tilfredsstille deres behov. For at kundene alltid skal holde seg oppdatert, må du ha en god markedsføringsstrategi. Du må ha en måte å kommunisere og en plan på hvordan.

Det er avgjørende å ha en sterk markedsføringsstrategi som stadig minner kundene dine om at du er der. Personlig tilnærming til hver eneste kunde vil bygge en sterk lojalitet mot bedriften din, og dermed gjøre kundene dine til å bli ambassadører, og anbefale deg for andre.

VÅR PROSESS
1. Workshop

For å få et godt resultat når vi starter annonseringen for bedriften deres, trengs det å legges en plan. Den planen må legges på bakgrunn av en workshop for å lære mer om bedriften og bedriftens mål, ønsker og behov.

2. Utforming og planlegging

Etter vår workshop, setter vi i gang med strategien som skal sørge for at markedsføringen blir mer effektiv. Denne vil du få presentert før vi setter i gang.

3. Implementering

Når vi er klare med strategien, og alle elementer er på plass, vil vi kunne starte med annonsering for bedriften din.

google-site-verification: googled443dbf839a611b5.html
Personvern Preferanser
Når du besøker vår nettside, kan det hende at det lagres informasjon gjennom nettleseren, gjennom et spesifikt tjeneste, vanligvis informasjonskapsler. Her kan du endre dine preferanser. Vennligst husk at ved å blokkere noen typer informasjonskapsler, kan det ha innvirkning på opplevelsen av vår nettside og tjenestene vi tilbyr.